Jak rozwinąć własny biznes?

Wiele osób, które chcą założyć własną firmę, nie wiedzą od czego zacząć. Dobrym pierwszym krokiem jest podjęcie decyzji, czy dana działalność będzie mieć charakter usługowy czy produktowy. Określ zatem na samym początku, czy chcesz świadczyć usługi, czy po prostu handlować jakimś towarem. Jeśli zdecydujesz się na to drugie, co jest często wybieranym rozwiązaniem, wówczas nadchodzi czas na kolejną decyzję, czyli wybór towaru, jakim będziesz obracać. Ważne, abyś chociaż trochę się znał na danym towarze, tak abyś mógł określić, dla kogo on jest oraz abyś wiedział które produkty są dobrej jakości. W innym wypadku może okazać się, że Twoi klienci wiedzą więcej od Ciebie o produktach, jakie sprzedajesz. Jeśli dojdzie do czegoś takiego, wówczas szybko stracisz w ich oczach i nie będą oni ufali Ci na tyle, aby korzystać z Twojej oferty. Czym można handlować, aby szybko dorobić się większych pieniędzy?

Znajdź swoją niszę w obrocie towarów

Przykładowo śmigła do dronów są towarem, na który jest duży popyt. Jak zapewne się domyślasz, jest to produkt niszowy, o którym wiedzą tylko niektórzy. Jednak osoby, które są zainteresowane lataniem z dronem stale poszukują dobrych, solidnych śmigieł do swoich urządzeń. Pasjonaci dronowania wiedzą, że śmigła do dronów szybko się psują, a zatem istnieje stała potrzeba ich wymiany czy naprawy. Jeśli byłbyś w stanie sprzedawać takie śmigła oraz oferować serwisowanie tych zniszczonych, wówczas bez problemu znajdziesz klientów wśród pasjonatów tych urządzeń. Wówczas ważne będzie, abyś pojawiał się na targach dronów, czytał prasę z nimi związaną i po prostu był na bieżąco ze światem tych urządzeń i ich zapalonych użytkowników. Dobra wiadomość jest taka, że drony są drogim hobby, zatem zajmujące się tym osoby posiadają zasobny portfel i są w stanie dużo wydać na pogłębianie swojej pasji. Ciągle nie ma dużej konkurencji w tym biznesie, a więc jest to doskonała nisza, w którą można wskoczyć i ją z zyskiem zagospodarować.

Na przykładzie dronów możesz zobaczyć, jak podejść do innych branż. Tą samą logiką możesz kierować się jeśli chodzi o grille czy wszelkie inne sprzęty. Jeśli nie wiesz, na co w danym momencie jest popyt, możesz przejrzeć różne kategorie na Allegro czy Amazonie, aby zobaczyć, co się w danym czasie najlepiej sprzedaje. Pamiętaj jednak, że popyt często jest sezonowy i wówczas dobrze jest wystartować ze swoją ofertą na krótko przed pojawieniem się popytu na dane produkty. Będziesz wtedy o krok przed konkurencją, a to jest najlepsza pozycja do zarobienia większych pieniędzy. Nie bój się zaryzykować. Nawet jeśli osiągniesz mniejsze wyniki w sprzedaży, niż się spodziewałeś, to zdobędziesz doświadczenie, na którym będziesz mógł dalej rozwijać swoją działalność. Osoby, które dużo zarabiają na handlu kilka razy straciły pieniądze, jednak dzięki temu wiedzą co działa, a co nie działa i to daje im przewagę nad innymi handlowcami.

księgowa szyta na miarę
Biznes i ekonomia

Księgowa – jakiej warto zaufać?

Prowadzenie własnego biznesu wymaga poświęcenia mu bardzo dużo własnego czasu, często niestety kosztem rodziny. Na głowie jest przecież wiele spraw, od dostaw towarów, szukania nowych klientów czy kontrahentów aż po księgowość firmy. Dlatego warto część z tych obowiązków powierzyć innym osobom, a jedną z nich będzie oczywiście odpowiednia księgowa.

Read More
restauracja włoska Kraków
Biznes i ekonomia Przemysł

Bankiet wśród włoskich win

Firmy bardzo często wyprawiają różnego rodzaju przyjęcia. Okazji do tego jest wiele, czasem to sposób na przyciągnięcie nowych kontrahentów, częściej to po prostu sposób na to, aby podziękować pracownikom za udany projekt, który przyniósł przedsiębiorstwu duże korzyści. Organizacja takiego bankietu nie jest szczególnie trudna, o ile część zadań przekażemy odpowiedzialnej firmie, która takową uroczystość urządzi, […]

Read More
napoje reklamowe
Biznes i ekonomia

Napoje promocyjne – strategia budowy wizerunku

Kiedy zaczyna się budowanie wizerunku w oczach kontrahenta/klienta przybyłego na organizowane przez nas spotkanie biznesowe? Właściwa odpowiedź na to pytanie brzmi: od pierwszej chwili, w której kontrahent/klient przekroczy próg budynku (!). Tym samym właśnie od tej chwili powinniśmy dopiąć wszelkich starań, aby nasz wizerunek był jak najlepszy.

Read More